dimarts, 9 de setembre del 2014

EL CABALLERO DE OLMEDO. LA NIÑA DE PLATA

Text de Lope de Vega
Il·lustració de Manolo Prieto
(la il·lustració inferior està manipulada per mostrar com quedaria sense la pífia en l'ordre d'impresió dels colors)
Revista Literaria Novelas y Cuentos, Madrid, 12 de setembre de 1948



6 comentaris:

  1. Jo demanaria el llibre de reclamacions!

    ResponElimina
  2. Y yo preguntaría de donde se saca esa idea tan mironiana en el toro.
    El dibujo, a mi entender, es muy bueno
    Salut

    ResponElimina
  3. Queda molt millor, però jo diria que la mala qualitat del paper fa que es noti més.

    ResponElimina
  4. Un parell de coses: aquest és un toro proto-Osborne, doncs és del 48. Agafar-lo des de darrere, ensenyant el forat del cul i els collons mostra un cop més la genialitat d'en Prieto.
    Per altra part, el problema del negre i el vermell és supertípic, i passava cada dos per tres; la solució, encara que els impresors no ho veien així, era la de posar vermell sobre tot el negre, de manera que tota la part obscura quedés igual, i alhora amb més força, ja que el vermell potencia el negre. Però això implica posar-hi ganes, dedicació i més tinta, és clar.

    ResponElimina